Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSaari, Antti
TitelTransference and the Gateless Barrier: A Relational Approach to Contemplative Education
QuelleIn: Journal of Transformative Education, 18 (2020) 1, S.24-40 (17 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Saari, Antti)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1541-3446
DOI10.1177/1541344619863566
SchlagwörterTransformative Learning; Psychiatry; Philosophy; Reflection; Buddhism; Metacognition; Religious Factors; Teacher Student Relationship; Ethics; Adult Education
AbstractWhile contemplative approaches have recently garnered much attention in different areas of transformative education, the interpersonal and relational aspects of contemplative training have received less scrutiny. This article examines the relational dynamics involved in contemplative education from a Lacanian viewpoint. The concept of transference is used to unpack the fantasies, desires, and errors involved in contemplation, a process aimed at deep existential realization. Transcripts of Zen Buddhist koan training from Philip Kapleau's classic book "The Three Pillars of Zen" are used as a case in point. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Transformative Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: