Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enShatara, Leila H.; Barakat, Maysaa; Bourkiza, Mounir
TitelUnderstanding the Minority Voice in a Pluralistic Society: The Case of Islamic Schools
QuelleIn: International Journal of Educational Reform, 29 (2020) 1, S.60-76 (17 Seiten)
PDF als Volltext Hier finden Sie weiterführende Informationen. FID−Nationallizenz Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Shatara, Leila H.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1056-7879
DOI10.1177/1056787919877140
SchlagwörterIslam; Muslims; Religious Education; School Choice; Parent Attitudes; School Districts; Public Schools; Educational Administration; Self Concept; Instructional Leadership; Administrator Attitudes; Teaching Methods; Semitic Languages; North Americans; Cultural Maintenance; Language Maintenance; Excellence in Education; Administrator Role; Elementary Secondary Education
AbstractWith a growing number of faith-based private schools, charter schools, and public schools divided along ethnic and racial lines, the school system in the United States is becoming more segregated. This study aims to examine the reasons some Muslim parents choose Islamic schools over other school options and aspires to inform district and school-based administrators of what could be done to make public schools more responsive to the needs of Muslim students. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Educational Reform" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: