Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMatapo, Jacoba
TitelTraversing Pasifika Education Research in a Post-Truth Era
QuelleIn: Waikato Journal of Education, 23 (2018) 1, S.139-146 (9 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2382-0373
SchlagwörterEducational Research; Ethics; Indigenous Knowledge; Pacific Islanders; Foreign Countries; Philosophy; Values; New Zealand
AbstractUtilising a post-critical autoethnographic approach, this article presents various tensions of a Pasifika doctoral student and researcher navigating Pasifika research in a post-truth era. Pacific researchers have documented the sacredness and ontological positioning of how Pacific wisdom(s) and knowledge are understood. This article challenges the teleological nature of the value-based practice fostered within Pasifika methodologies through evoking the ontological question of 'being'. Key questions are posed and are used as provocations to reconsider the influence of post-truth in philosophy itself and to use these initiatives to reconceptualise engagement 'in-and-with' Pasifika education research. These questions are: What is post-truth? How are the ethics of knowledge production influenced in a post-truth era? How can post-truth in Pasifika education research be contested through engagement with Pacific indigenous wisdom? Can evoking the concept of 'being' create opportunities to reconceptualise engagement in-and-with Indigenous knowledge and wisdom? (As Provided).
AnmerkungenWilf Malcolm Institute of Educational Research. Division of Education, University of Waikato, Private Bag 3105, Hamilton 3240, New Zealand. Tel: +64-7-858-5171; Fax: +64-7-838-4712; e-mail: wmier@waikato.ac.nz; Web site: https://wje.org.nz/index.php/WJE
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Waikato Journal of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: