Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJin, Hui; van Rijn, Peter; Moore, John C.; Bauer, Malcolm I.; Pressler, Yamina; Yestness, Nissa
TitelA Validation Framework for Science Learning Progression Research
QuelleIn: International Journal of Science Education, 41 (2019) 10, S.1324-1346 (23 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Jin, Hui)
ORCID (van Rijn, Peter)
ORCID (Bauer, Malcolm I.)
ORCID (Pressler, Yamina)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0950-0693
DOI10.1080/09500693.2019.1606471
SchlagwörterSequential Approach; Educational Research; Science Education; Validity; Evidence; Scoring; Generalization; Student Evaluation; Test Interpretation; Test Use
AbstractThis article provides a validation framework for research on the development and use of science Learning Progressions (LPs). The framework describes how evidence from various sources can be used to establish an interpretive argument and a validity argument at five stages of LP research--development, scoring, generalisation, extrapolation, and use. The interpretation argument contains the interpretation (i.e. the LP and conclusions about students' proficiency generated based on the LP) and the use of the LP. The validity argument specifies how the evidence from various sources supports the interpretation and the use of the LP. Examples from our prior and current research are used to illustrate the validation activities and analyses that can be conducted at each of the five stages. When conducting an LP study, researchers may use one or more validation activities or analyses that are theoretically necessary and practically applicable in their specific research contexts. [For the grantee submission, see ED595026.] (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Science Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: