Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMuller, Johan; Young, Michael
TitelKnowledge, Power and Powerful Knowledge Re-Visited
QuelleIn: Curriculum Journal, 30 (2019) 2, S.196-214 (19 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0958-5176
DOI10.1080/09585176.2019.1570292
SchlagwörterPower Structure; Knowledge Level; Politics; Humanities; Social Theories; Epistemology; Economics; Concept Formation; History Instruction; Curriculum Development; Educational Sociology; Foreign Countries; Intellectual Disciplines; Teacher Educators; Free Schools; United Kingdom (England)
AbstractThis article extends the authors' earlier work (Young & Muller 2013) exploring the concept of 'powerful knowledge'. It first examines some of the origins of the concept and goes on to a brief consideration of how sociology, political theory and economics have traditionally represented 'power' and 'knowledge'. Two key senses of power are identified and two difficulties are next identified: how to retain both senses of power in a satisfactory account of 'powerful knowledge; and how to provide a satisfactory account of the 'power' of knowledge in the humanities. By identifying three meanings of 'powerful knowledge', and making an argument for their interrelationship, the article aims to put the concept on a firmer footing and point to its potential implications for curriculum theory. (As Provided).
AnmerkungenTaylor & Francis. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Curriculum Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: