Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enReddick, Richard J.; Bukoski, Beth E.; Smith, Stella L.; Valdez, Patrick L.; Wasielewski, Miguel V.
TitelA Hole in the Soul of Austin: Black Faculty Community Engagement Experiences in a Creative Class City
QuelleIn: Journal of Negro Education, 83 (2014) 1, S.61-76 (16 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-2984
DOI10.7709/jnegroeducation.83.1.0061
SchlagwörterCollege Faculty; African American Teachers; School Community Relationship; Racial Bias; Marital Status; Urban Areas; Teacher Attitudes; Adjustment (to Environment); Quality of Life; Texas (Austin)
AbstractThis article examines how tenure and tenure-track Black faculty at a predominantly White institution (UT-Austin) make meaning of their community engagement living and working in the city of Austin, a bellwether creative class city given its demographics and history. Findings indicate that faculty experiences living in other locales greatly affected their Austin experience, and that faculty navigates a Du Boisian double-consciousness interfacing with the community as citizen-scholars. Faculty discussed the notion of welcoming and exclusionary spaces and how parental status greatly affected how they felt welcomed or excluded from opportunities to engage with the community. Participants indicated advantages of living in Austin, but also discussed dissatisfaction with a dearth of Black-centered activities. (As Provided).
AnmerkungenHoward University School of Education. 2900 Van Ness Street NW, Washington, DC 20008. Tel: 202-806-8120; Fax: 202-806-8434; e-mail: journalnegroed@gmail.com; Web site: http://www.journalnegroed.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Negro Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: