Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNtow, Forster D.; Adler, Jill
TitelIdentity Resources and Mathematics Teaching Identity: An Exploratory Study
QuelleIn: ZDM: The International Journal on Mathematics Education, 51 (2019) 3, S.419-432 (14 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Adler, Jill)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1863-9690
DOI10.1007/s11858-019-01025-z
SchlagwörterMathematics Teachers; Professional Identity; Faculty Development; Teacher Background; Resources
AbstractPrevious studies have reported the influence of professional development (PD) on participating teachers' identities. However, "what" goes on in PDs, "how" and "why" they shape particular identities require further investigation. This study contributes in this direction by drawing on the notions of "practice-linked identities" and "identity resources" to examine how two teachers' mathematics teaching identities developed following their interactions with the resources offered in a particular PD. We argue that their developing mathematics teaching identities appeared to be linked to their backgrounds and initial motivations for joining the PD, which in turn influenced their selective interaction with resources. Implications for research and PD are discussed. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. Available from: Springer Nature. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: customerservice@springernature.com; Web site: https://link.springer.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ZDM: The International Journal on Mathematics Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: