Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCarter, J. Adam
TitelAutonomy, Cognitive Offloading, and Education
QuelleIn: Educational Theory, 68 (2018) 6, S.657-673 (17 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-2004
DOI10.1111/edth.12338
SchlagwörterPersonal Autonomy; Intellectual Freedom; Achievement; Epistemology; Educational Philosophy; Role of Education
AbstractIf we want our intellectual lives to go as well as possible, should we be "delegating" as many information-gobbling tasks to our gadgets as we can? If not, then how much cognitive outsourcing is too much and, relatedly, what kinds of considerations are relevant to determining this? In this article, J. Adam Carter submits that one particular dimension of intellectual flourishing that will be helpful for the purpose of exploring such questions is that of intellectual autonomy, in particular what he describes as the value of one's freedom to achieve. Several related conclusions are drawn and then applied to recent discussions in the philosophy of education concerning education's epistemic aims. (As Provided).
AnmerkungenWiley-Blackwell. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8598; Fax: 781-388-8232; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: http://www.wiley.com/WileyCDA
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Theory" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: