Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTran, Nellie; Birman, Dina
TitelAcculturation and Assimilation: A Qualitative Inquiry of Teacher Expectations for Somali Bantu Refugee Students
QuelleIn: Education and Urban Society, 51 (2019) 5, S.712-736 (25 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Tran, Nellie)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1245
DOI10.1177/0013124517747033
SchlagwörterForeign Countries; Refugees; Elementary School Teachers; Elementary School Students; Acculturation; Student Adjustment; Teacher Expectations of Students; English Language Learners; Student Behavior; Student Characteristics; Family Environment; Social Justice; Racial Bias; Social Bias; Indigenous Populations; Minority Group Students; Cultural Influences; Somalia; Illinois (Chicago)
AbstractThis article explored the range in teacher expectations held for Somali Bantu refugees using content analysis of one-on-one interviews with teachers who taught Somali Bantu students at an elementary school in Chicago. Analyses revealed the emergence of five categories of expectations: (a) general acculturative expectations around language and knowledge (b) behaviors, (c) internal attributes, (d) classroom behaviors, and (e) family/home. These findings raise questions about the potential danger of teacher's expectations that might suggest assimilation to oppressive racial statuses. Implications for teachers and future research are discussed. Limitations and generalizability are also discussed. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education and Urban Society" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: