Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBrewer, Meaghan
TitelThe Closer the Better? The Perils of an Exclusive Focus on Close Reading
QuelleIn: Journal of Adolescent & Adult Literacy, 62 (2019) 6, S.635-642 (8 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1081-3004
DOI10.1002/jaal.938
SchlagwörterCritical Reading; Reading Instruction; Teaching Methods; Secondary Education; Postsecondary Education; Literary Genres
AbstractScholarship in literacy and education has depicted reading as an active, multidimensional, and complex process. However, an often more reductive version of reading, close reading, has been advocated frequently for use in secondary and postsecondary literacy classrooms. The author examines materials created to help teachers implement close reading strategies to demonstrate the New Critical assumptions that undergird some close reading pedagogies. The author ends by recommending genre analysis as a way for educators to broaden students' conceptions of reading. (As Provided).
AnmerkungenWiley-Blackwell. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8598; Fax: 781-388-8232; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: http://www.wiley.com/WileyCDA
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Adolescent & Adult Literacy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: