Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLaGue, April; Eakin, Gene; Dykeman, Cass
TitelThe Impact of Mindfulness-Based Cognitive Therapy on Math Anxiety in Adolescents
QuelleIn: Preventing School Failure, 63 (2019) 2, S.142-148 (7 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Dykeman, Cass)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1045-988X
DOI10.1080/1045988X.2018.1528966
SchlagwörterRelaxation Training; Cognitive Restructuring; Therapy; Mathematics Anxiety; Adolescents; High School Students; Secondary School Mathematics; Outcomes of Treatment
AbstractIn this nonconcurrent, multiple-baseline, single-subject research study, the authors conducted a preliminary exploration of whether mindfulness-based cognitive therapy (MBCT) can be expanded to the treatment of math anxiety. Three high school students who were assessed with high levels of math anxiety met individually twice a week for 6 weeks with the school counselor who used a manualized MBCT treatment for anxiety as the intervention. A weekly administration of a math anxiety measurement tool showed a decrease in math anxiety for all three participants. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Preventing School Failure" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: