Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/envan der Westhuizen, Gert; Dunbar-Krige, Helen; Bachrach, Caryn
Titel'Go Bolela, Go a Shikinya' -- Shaking Utterances in Learning Interactions
QuelleIn: South African Journal of Education, 38 (2018), Artikel 1555 (12 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (van der Westhuizen, Gert)
ORCID (Dunbar-Krige, Helen)
ORCID (Bachrach, Caryn)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0256-0100
SchlagwörterForeign Countries; Speech Communication; Psychological Patterns; Interpersonal Communication; Discourse Analysis; Classroom Communication; Peer Relationship; Movement Education; African Culture; South Africa
AbstractThis article is an inquiry into how talking is used for learning. The focus is on utterances of significance where participants say something which brings some sense of surprise and cognitive dissonance, and the purpose is to develop an understanding of how such 'shaking utterances' contribute to learning. The study is conducted from a social interaction theory perspective and utilised conversation analysis methods to observe how such utterances come about, how they are sequentially organised, and how they contribute to learning. Findings indicate similarities in the origins and learning consequences of shaking interactions. The study demonstrates the value of conversation analysis research methods for the deepening of our understanding of the nature and learning benefits of talk in classroom settings. (As Provided).
AnmerkungenEducation Association of South Africa. University of Pretoria, Centre for the Study of Resilience, Level 3, Groenkloof Student Centre, Department of Educational Psychology, Faculty of Education, George Storrar Road and Lleyds Street, Pretoria 0001, South Africa. Web site: http://www.sajournalofeducation.co.za/index.php/saje/index
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "South African Journal of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: