Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWestwood, Peter
TitelLearning to Spell: Enduring Theories, Recent Research and Current Issues
QuelleIn: Australian Journal of Learning Difficulties, 23 (2018) 2, S.137-152 (16 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Westwood, Peter)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1940-4158
DOI10.1080/19404158.2018.1524391
SchlagwörterSpelling; Teaching Methods; Spelling Instruction; English (Second Language); Second Language Learning; Influence of Technology; Word Study Skills; Foreign Countries; Phonics; Phoneme Grapheme Correspondence; Orthographic Symbols; Memory; Visual Perception; Australia
AbstractThis review highlights some areas of current interest in teaching students to spell and how spelling skills develop. The topics covered in the paper include: theories of spelling acquisition, theories guiding effective teaching, the importance of word study approaches across the age range, the influence of technology on learning to spell, spelling for students with English as a second language, current debates concerning spelling standards, and a strong argument for better training for pre- and in-service teachers. There needs to be greater coverage of methods for teaching spelling in schools; and teachers need to have more in-depth metalinguistic knowledge. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Australian Journal of Learning Difficulties" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: