Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFord, Donna Y.; Walters, Nicole McZeal; Byrd, Janice A.; Harris, Breshawn N.
TitelI Want to Read about Me: Engaging and Empowering Gifted Black Girls Using Multicultural Literature and Bibliotherapy
QuelleIn: Gifted Child Today, 42 (2019) 1, S.53-57 (5 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1076-2175
DOI10.1177/1076217518804851
SchlagwörterAfrican American Students; Academically Gifted; Student Empowerment; Multicultural Education; Multicultural Textbooks; Bibliotherapy; Learner Engagement; Culturally Relevant Education; Educational Benefits; Self Efficacy; Reading Motivation
AbstractIt is commonly accepted and expected that gifted students enjoy reading and other forms of creative modes of storytelling. A core principle from bibliotherapy is that students engage in reading when they identify with one or more characters, and challenges and interests like their own. The same principle applies to multicultural literature--when students of color see themselves mirrored in the book, they become more eager to read. This column focuses on the vital need for educators to use multicultural literature with gifted Black girls. Strategies and resources are provided for educators' expansion of their pedagogical toolkit. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Gifted Child Today" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: