Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inOlsen, Torjer A.
TitelPrivilege, Decentring and the Challenge of Being (Non-) Indigenous in the Study of Indigenous Issues
QuelleIn: Australian Journal of Indigenous Education, 47 (2018) 2, S.206-215 (10 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Olsen, Torjer A.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1326-0111
SchlagwörterIndigenous Populations; Racial Differences; Researchers; Role; Social Bias; Pacific Islanders; Cultural Relevance; Power Structure; Research Methodology
AbstractThere are acceptable ways of studying Indigenous issues as a non-Indigenous scholar. Still, the role and identity of the scholar is important and debated within the study of Indigenous issues. The purpose of this article is to accept, but explore the premise of a distinction between Indigenous and non-Indigenous. I claim the possibility of taking a "decentred" space within Indigenous studies and move towards a methodological and theoretical foundation that is informed by scholars with different stances and backgrounds. A key approach is the intersectional approach to privilege. Neither privilege/oppression, Indigenous/non-Indigenous, nor insider/outsider are binary relations. From Indigenous methodologies such as kaupapa Maori, I emphasise, in particular, the local starting point, arguing that this is the way to transfer relevant issues to a bigger context. (As Provided).
AnmerkungenCambridge University Press. 100 Brook Hill Drive, West Nyack, NY 10994. Tel: 800-872-7423; Tel: 845-353-7500; Fax: 845-353-4141; e-mail: subscriptions_newyork@cambridge.org; Web site: https://journals.cambridge.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Australian Journal of Indigenous Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: