Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBamber, Philip; Bullivant, Andrea; Clark, Alison; Lundie, David
TitelEducating Global Britain: Perils and Possibilities Promoting 'National' Values through Critical Global Citizenship Education
QuelleIn: British Journal of Educational Studies, 66 (2018) 4, S.433-453 (21 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Bamber, Philip)
ORCID (Lundie, David)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0007-1005
DOI10.1080/00071005.2018.1533097
SchlagwörterGlobal Approach; Citizenship Education; Social Values; Preservice Teacher Education; Foreign Countries; Beginning Teachers; Teacher Attitudes; Educational Change; Values Education; Teaching Methods; Educational Policy; Policy Analysis; Curriculum Implementation; National Security; Terrorism; Ethnography; Accountability; Elementary Secondary Education; United Kingdom (England)
AbstractGlobal citizenship education (GCE) within schools in England is increasingly being reoriented to address a statutory duty to promote fundamental British values (FBV). This multi-method study investigates the influence of critical GCE within initial teacher education in reshaping awareness, understanding and disposition towards FBV amongst beginning teachers. Findings highlight a tension between growing confidence and understanding of how to implement the FBV agenda and the development of autonomous dispositions of the kind demanded for the practice of critical GCE. Four teacher orientations towards FBV are developed and explored, demonstrating the role of practice-based learning for the cultivation of critical dispositions. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "British Journal of Educational Studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: