Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcGregor, Heather E.; Marker, Michael
TitelReciprocity in Indigenous Educational Research: Beyond Compensation, towards Decolonizing
QuelleIn: Anthropology & Education Quarterly, 49 (2018) 3, S.318-328 (11 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0161-7761
DOI10.1111/aeq.12249
SchlagwörterEducational Research; Indigenous Populations; Foreign Policy; Qualitative Research; Interpersonal Relationship; Research Design
AbstractWith questions about what it means to conduct educational research in Indigenous contexts based on reciprocal relationships, we review key contributions to the literature from Indigenous and qualitative methodologists. We identify four dimensions of reciprocity, extending the notion of reciprocity as transaction or compensation. To design research that fulfills decolonizing commitments, we find resonance with the conceptualization of reciprocity as a "stance" (Trainor and Bouchard [Trainor, Audrey, 2013]), rather than being achieved through any particular method. (As Provided).
AnmerkungenWiley-Blackwell. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8598; Fax: 781-388-8232; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: http://www.wiley.com/WileyCDA
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Anthropology & Education Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: