Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAli, Roaa
Titel"Homegrown" Censored Voices and the Discursive British Muslim Representation
QuelleIn: Research in Drama Education, 23 (2018) 3, S.373-388 (16 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Ali, Roaa)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-9783
DOI10.1080/13569783.2018.1474095
SchlagwörterCensorship; Muslims; Cultural Pluralism; Role; Artists; Islam; Antisocial Behavior; Stranger Reactions; Political Attitudes; Foreign Countries; Theater Arts; Legislation; Drama; Fear; Case Studies; United Kingdom
AbstractIn view of the recent Arts Council 'Creative Case for Diversity', and considering the challenging socio-political climate of contemporary Britain, this article explores Muslim cultural participation, and the obstacles towards its visibility. The role of the British Muslim artist is crucial in addressing current radicalising and Islamophobic discourses, yet the visibility of these artists remain contested. Although there is no identifiable criteria that particularly restrict the access of these artists to the creative industry; their political content is often subject to scrutiny. Thus, there is a political and cultural discourse of impermissibility, which results in and performs varying forms of censorship. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research in Drama Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: