Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWang, Xiao-qin; Qi, Chun-yan; Wang, Ke
TitelA Categorization Model for Educational Values of the History of Mathematics: An Empirical Study
QuelleIn: Science & Education, 26 (2017) 7-9, S.1029-1052 (24 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0926-7220
DOI10.1007/s11191-017-9937-8
SchlagwörterForeign Countries; Mathematics Instruction; History Instruction; High Schools; Mathematics Curriculum; Secondary School Curriculum; Knowledge Level; Cultural Influences; Moral Values; Aesthetics; Inquiry; Values Education; China
AbstractThere is not a clear consensus on the categorization framework of the educational values of the history of mathematics. By analyzing 20 Chinese teaching cases on integrating the history of mathematics into mathematics teaching based on the relevant literature, this study examined a new categorization framework of the educational values of the history of mathematics by combining the objectives of high school mathematics curriculum in China. This framework includes six dimensions: the harmony of knowledge, the beauty of ideas or methods, the pleasure of inquiries, the improvement of capabilities, the charm of cultures, and the availability of moral education. The results show that this framework better explained the all-educational values of the history of mathematics that all teaching cases showed. Therefore, the framework can guide teachers to better integrate the history of mathematics into teaching. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: service-ny@springer.com; Web site: http://www.springerlink.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science & Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: