Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHarper, Amanda J.; Clifford, Christine
TitelThrough the Dabrowski Lens: Philosophy, Faith, and the Personality Ideal
QuelleIn: Roeper Review, 39 (2017) 4, S.262-268 (7 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Harper, Amanda J.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0278-3193
DOI10.1080/02783193.2017.1363100
SchlagwörterPersonality Traits; Theories; Personality Development; Phenomenology; Influences; Religion; Christianity; Academically Gifted; Philosophy
AbstractKazimierz Dabrowski's (1902-1980) five-level theory of personality development, the Theory of Positive Disintegration, is one in which the experience of all emotions is essential for the process of individual growth toward the personality ideal. In this article, we introduce the phenomenological and existential influences on Dabrowski, including the influence of Søren Kierkegaard. We also examine Dabrowski's reflections on faith, Christianity, God, and human purpose, with particular reference to his unpublished manuscript, "Confessions of Faith in Thoughts and Aphorisms". (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Roeper Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: