Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBowne, Jocelyn Bonnes; Magnuson, Katherine A.; Schindler, Holly S.; Duncan, Greg J.; Yoshikawa, Hirokazu
TitelA Meta-Analysis of Class Sizes and Ratios in Early Childhood Education Programs: Are Thresholds of Quality Associated with Greater Impacts on Cognitive, Achievement, and Socioemotional Outcomes?
QuelleIn: Educational Evaluation and Policy Analysis, 39 (2017) 3, S.407-428 (22 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-3737
SchlagwörterMeta Analysis; Class Size; Early Childhood Education; Teacher Student Ratio; Experimental Groups; Control Groups; Teacher Student Relationship; Effect Size; Hierarchical Linear Modeling; Predictor Variables; Preschool Children; Program Evaluation; Teacher Effectiveness
AbstractThis study uses data from a comprehensive database of U.S. early childhood education program evaluations published between 1960 and 2007 to evaluate the relationship between class size, child-teacher ratio, and program effect sizes for cognitive, achievement, and socioemotional outcomes. Both class size and child-teacher ratio showed nonlinear relationships with cognitive and achievement effect sizes. For child-teacher ratios 7.5:1 and lower, the reduction of this ratio by one child per teacher predicted an effect size of 0.22 standard deviations greater. For class sizes 15 and smaller, one child fewer predicted an effect size of 0.10 standard deviations larger. No discernible relationship was found for larger class sizes and child--teacher ratios. Results were less clear for socioemotional outcomes due to a small sample. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Evaluation and Policy Analysis" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: