Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAllchin, Douglas
TitelBeyond the Consensus View: Whole Science
QuelleIn: Canadian Journal of Science, Mathematics and Technology Education, 17 (2017) 1, S.18-26 (9 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Allchin, Douglas)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1492-6156
DOI10.1080/14926156.2016.1271921
SchlagwörterScientific Principles; Science Education; Educational Assessment; Teaching Methods; Science Instruction; Inquiry; Active Learning; Epistemology; Expertise; Trust (Psychology)
AbstractThe "consensus view" on the nature of science (NOS) is now outmoded. To help frame an enduring alternative, one should attend first to the "why" of NOS education. Functional, or civic, scientific literacy is foundational. Acknowledging a need for consumers and citizens to assess the reliability of scientific claims in personal and public decision making leads to an expansive, open-ended, and inclusive list of contextualized NOS elements--experimental, conceptual, and social--known as "Whole Science." Any enduring reform also needs to consider practicalities, such as the challenge of assessment, the inevitable role of epistemic dependence (and lessons about expertise, trust, and science on artists), NOS education beyond the classroom, and the development of concrete lessons based on inquiry learning. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Canadian Journal of Science, Mathematics and Technology Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: