Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHaddix, Marcelle M.
TitelDiversifying Teaching and Teacher Education: Beyond Rhetoric and toward Real Change
QuelleIn: Journal of Literacy Research, 49 (2017) 1, S.141-149 (9 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1086-296X
DOI10.1177/1086296X16683422
SchlagwörterTeacher Education; Educational Change; Minority Group Teachers; Educational Policy; Disproportionate Representation; Educational History; Diversity (Faculty); Literacy; Race; Ethnicity
AbstractIn this column, the author raises and explores questions about new teacher diversity initiatives and the call for more teachers of color. Such questions include, why is there now a heightened awareness and focus on the need for more teachers of color? How are these new initiatives different than those that came before? How has the context-politically, socially, and economically-shifted and evolved to warrant successful teacher diversity reform? Or has it? The author examines the historical conditions that influence the presence and lack thereof of teachers of color and the policy reforms that both support and undercut teacher diversity initiatives. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Literacy Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: