Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMasko, Amy L.; Bosiwah, Lawrence
TitelCultural Congruence and Unbalanced Power between Home and School in Rural Ghana and the Impact on School Children
QuelleIn: Comparative Education, 52 (2016) 4, S.538-555 (18 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-0068
DOI10.1080/03050068.2016.1220123
SchlagwörterForeign Countries; Family School Relationship; Cultural Context; Rural Areas; Ethnography; Interviews; Public Schools; Private Schools; Catholic Schools; Child Rearing; Global Education; Participant Observation; Elementary Secondary Education; Africa; Ghana
AbstractThis ethnographic inquiry examines the cultural congruence between home and school in rural Ghana, exploring the cultural norms of child-rearing practices within families and the institution of schooling. The data illustrate both the agreement between home and school in regard to discipline practices and instruction in morality, while simultaneously highlighting a power differential between home and school. The authors highlight the power dynamics between home and school, and discuss the burden children bear in managing the home--school relationship in rural Ghana. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Comparative Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: