Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFa-Kaji, Naomi; Nguyen, Linda; Hebl, Mikki; Skorinko, Jeanine
TitelIs "Bow" for an Arrow or for Hair? A Classroom Demonstration on Gender Differences in Interpreting Ambiguous Information
QuelleIn: Teaching of Psychology, 43 (2016) 4, S.314-317 (4 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0098-6283
DOI10.1177/0098628316662762
SchlagwörterQuasiexperimental Design; Undergraduate Students; Gender Differences; Ambiguity (Semantics); Schemata (Cognition); Cognitive Psychology; Demonstrations (Educational); Spelling; Pronunciation; Word Lists; Masculinity; Femininity
AbstractThis article details a classroom demonstration of how gender differences in cognitive schemas can result in men and women differentially interpreting the same information. Students heard a series of six homonyms (e.g., bow and nail) spoken aloud and wrote down the first word with which they free-associated each homonym. When hearing the words (e.g., bow), men were more likely to respond with a male-gendered word (e.g., arrow), whereas women were more likely to respond with a female-gendered word (e.g., hair). The demonstration is easy to administer, takes approximately 10 min, results in strong differences, and improves students' understanding of gender differences in cognitive schemas. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching of Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: