Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inReyes, Reynaldo, III
TitelCaught in Uncertain Futures, Now: A Reflexive Moment
QuelleIn: Anthropology & Education Quarterly, 47 (2016) 3, S.340-341 (2 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0161-7761
DOI10.1111/aeq.12161
SchlagwörterEthnography; Case Studies; Academic Aspiration; Hispanic American Students; College Bound Students; Disadvantaged; Middle School Students; Bilingual Students; Student Experience; Vignettes
AbstractThis reflexive vignette reveals the emotional risks of ethnographic work by a Chicano researcher, educator, and advocate doing work in the Texas-Mexico Borderlands, caught at the intersection of vulnerable Latina/o youth and their possible futures. Data in this creative piece are derived from field notes of one classroom observation from an ethnographic case study on the communal construction and practice of a college-going culture experienced by marginalized, middle school, Mexican-American and Central American emergent bilinguals. (As Provided).
AnmerkungenWiley-Blackwell. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8598; Fax: 781-388-8232; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: http://www.wiley.com/WileyCDA
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Anthropology & Education Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: