Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inOrtiz, Cristina
TitelA Contingent Embrace: Divergent Realities of Inclusion at a Rural School
QuelleIn: Anthropology & Education Quarterly, 47 (2016) 3, S.264-278 (15 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0161-7761
DOI10.1111/aeq.12153
SchlagwörterRural Schools; Public Schools; Behavior Patterns; Inclusion; Hispanic American Students; Institutional Mission; Acculturation; Student Attitudes; Educational Environment; Working Class; Hispanic American Culture
AbstractThis article examines a rural public school with an increasingly racially diverse and working-class student body as a site where inclusion and exclusion were negotiated based on popular beliefs about culture. I look at how the interpretation of particular behaviors as indicative of a cultural regard for the value of formal education created divergent understandings of the school as welcoming or exclusive. Although the school's mission statement explicitly positioned the school as inclusive, many Latinos understood the acceptance of their presence and their culture in the institution as conditional on their assimilation. (As Provided).
AnmerkungenWiley-Blackwell. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8598; Fax: 781-388-8232; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: http://www.wiley.com/WileyCDA
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Anthropology & Education Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: