Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCincera, Jan
TitelManaging Cognitive Dissonance: Experience from an Environmental Education Teachers' Training Course in the Czech Republic
QuelleIn: Journal of Teacher Education for Sustainability, 15 (2013) 2, S.42-51 (10 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1691-4147
SchlagwörterForeign Countries; Environmental Education; Inservice Teacher Education; Qualitative Research; Grounded Theory; Focus Groups; Interviews; Questionnaires; Psychological Patterns; Defense Mechanisms; Conflict; Teachers; Czech Republic
AbstractThis paper presents a qualitative evaluation of seven in-service environmental education teacher training courses conducted in the Czech Republic in 2009-2011. The evaluation applied a grounded theory approach. 14 focus groups, 13 interviews and two post-programme questionnaires were used. The evaluation describes a process of managing cognitive dissonance between the participants' concepts of effective teaching and environmental education and concepts presented by the courses. The paper discusses the strategies applied by the course managers for facilitating a conflict and defensive mechanisms used by the participants. The paper also discusses the implication of this experience for future courses. (As Provided).
AnmerkungenUNESCO Chair on Interplay of Tradition and Innovation in ESD. Parades 1-220, Daugavpils University, Daugavplis LV-5401, Latvia. Tel: 371-6542-5452; Fax: 371-6542-2890; e-mail: unescochair@du.lv; Web site: http://www.du.lv
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Teacher Education for Sustainability" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: