Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHart, Sara A.; Logan, Jessica A. R.; Thompson, Lee; Kovas, Yulia; McLoughlin, Gráinne; Petrill, Stephen A.
TitelA Latent Profile Analysis of Math Achievement, Numerosity, and Math Anxiety in Twins
QuelleIn: Journal of Educational Psychology, 108 (2016) 2, S.181-193 (13 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0663
DOI10.1037/edu0000045
SchlagwörterNumber Concepts; Numeracy; Mathematics Anxiety; Twins; Elementary School Students; Elementary School Mathematics; Mathematics Tests; Achievement Tests; Mathematics Skills; Rating Scales; Multivariate Analysis; Profiles; Intervention; Instructional Effectiveness; Ohio; Mathematics Anxiety Rating Scale; Woodcock Johnson Tests of Achievement
AbstractUnderperformance in math is a problem with increasing prevalence, complex etiology, and severe repercussions. This study examined the etiological heterogeneity of math performance in a sample of 264 pairs of 12-year-old twins assessed on measures of math achievement, numerosity, and math anxiety. Latent profile analysis indicated 5 groupings of individuals representing different patterns of math achievement, numerosity, and math anxiety, coupled with differing degrees of familial transmission. These results suggest that there may be distinct profiles of math achievement, numerosity, and anxiety, particularly for students who struggle in math. (As Provided).
AnmerkungenAmerican Psychological Association. Journals Department, 750 First Street NE, Washington, DC 20002. Tel: 800-374-2721; Tel: 202-336-5510; Fax: 202-336-5502; e-mail: order@apa.org; Web site: http://www.apa.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Educational Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: