Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWalder, Anne Mai
TitelThe Preliminary and Subsequent Stages to Integrating Pedagogical Innovation: The Crux of the Matter for the Innovator
QuelleIn: Alberta Journal of Educational Research, 60 (2014) 1, S.22-42 (21 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0002-4805
SchlagwörterInstructional Innovation; College Instruction; College Faculty; Qualitative Research; Experience
AbstractWithin the extremely competitive environment of higher education, professors make a conscious decision to engage in pedagogical innovation projects. Through this qualitative research, I revisit the experience of thirty-two innovators who gravitate between risks and uncertainty, particularly as they teach at a university where research prevails over teaching. The results provide us with in-depth insight into the specific conditions and processes of pedagogical innovation, shedding light on the optional stages and delineating those that appear to be fundamental to the innovation process. (As Provided).
AnmerkungenUniversity of Alberta, Faculty of Education. 845 Education Centre South, Edmonton, AB T6G 2G5, Canada. Tel: 780-492-7941; Fax: 780-492-0236; Web site: http://ajer.synergiesprairies.ca
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Alberta Journal of Educational Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: