Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBauer, Scott C.; Brazer, S. David
TitelThe Impact of Isolation on the Job Satisfaction of New Principals
QuelleIn: Journal of School Leadership, 23 (2013) 1, S.152-177 (26 Seiten)
PDF als Volltext Hier finden Sie weiterführende Informationen. FID−Nationallizenz (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei Hier finden Sie weiterführende Informationen. FID−Nationallizenz (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1052-6846
SchlagwörterProfessional Isolation; Beginning Principals; Quality of Working Life; Job Satisfaction; Regression (Statistics); Faculty Workload; Administrator Role; Social Support Groups; Coaching (Performance); Online Surveys; Administrator Attitudes; Louisiana; UCLA Loneliness Scale
AbstractProfessional isolation has hampered the quality of the work experience for employees inside and outside public education for decades. This study explores the role that isolation plays in predicting the quality of the work experience among new principals. The analysis tests whether isolation serves as a mediator in the relationship between factors that are known to affect the quality of work life of principals (social support; role ambiguity, role conflict, and role overload; and participation in a structured coaching relationship) and the job satisfaction of new principals. Regression analysis shows that isolation fully mediates the relationship between social support and job satisfaction and partially mediates the relationship between role ambiguity and job satisfaction. (As Provided).
AnmerkungenRowman & Littlefield. 4501 Forbes Boulevard Suite 200, Lanham, MD 20706. Tel: 800-462-6420; Tel: 717-794-3800; Fax: 800-338-4550; Fax: 717-794-3803; e-mail: custserv@rowman.com; Web site: http://rowman.com/Page/Journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2022/4/11
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of School Leadership" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: