Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCurzon-Hobson, Aidan
TitelExtending the Contribution of Albert Camus to Educational Thought: An Analysis of "The Rebel"
QuelleIn: Educational Philosophy and Theory, 46 (2014) 10, S.1098-1110 (13 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1857
DOI10.1080/00131857.2013.795111
SchlagwörterNovels; Authors; Relevance (Education); Teaching Methods; Educational Theories; Educational Philosophy; Educational Objectives
AbstractThe purpose of this article is to make a case for "The Rebel" as an important educational text. Discussing "The Rebel" in this way for the first time, the goal is to try and demonstrate that the work could have a unique contribution; in particular there might be a number of similarities between Camus and educational thinkers relating to the goals, pedagogy and the meaning of education. "The Rebel" has been noted as Camus's most underexplored text so by investigating these synergies for the first time, this article aims to demonstrate another dimension to "The Rebel" and potential relevance for educational theory and practice. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Philosophy and Theory" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: