Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEnriquez, Grace
TitelEmbodiments of "Struggle": The Melancholy, Loss, and Interactions with Print of Two "Struggling Readers"
QuelleIn: Anthropology & Education Quarterly, 45 (2014) 1, S.105-122 (18 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0161-7761
DOI10.1111/aeq.12050
SchlagwörterReading Difficulties; Identification (Psychology); Interaction; Student Attitudes; Classroom Environment; Reading Skills; Psychological Patterns; Social Influences
AbstractThis article examines the significance of the "struggling reader" identity on students' classroom experiences. Drawing upon sociocultural theories of literacy, performance theories of education, and psychosocial qualities of identity, I argue that such an identity is felt, lived, and embodied throughout students' daily interactions. Once identified as struggling readers, students internalized a sense of loss and exclusion while reading in the classroom and attempted to reposition themselves as readers through various embodied performances with print. (As Provided).
AnmerkungenWiley-Blackwell. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8598; Fax: 781-388-8232; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: http://www.wiley.com/WileyCDA/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Anthropology & Education Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: