Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSubreenduth, Sharon
TitelTheorizing Social Justice Ambiguities in an Era of Neoliberalism: The Case of Postapartheid South Africa
QuelleIn: Educational Theory, 63 (2013) 6, S.581-600 (20 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-2004
DOI10.1111/edth.12043
SchlagwörterSocial Justice; Public Policy; Case Studies; Foreign Countries; Neoliberalism; Race; Meta Analysis; Social Theories; History; Cultural Differences; Cultural Context; Educational History; South Africa
AbstractIn this essay, Sharon Subreenduth explores how social justice policies have both global-local and historical dynamics and maintains that, as a result, dominant Western models of social justice limit engagement with alternative modes of understanding social justice in non-Western locations. She uses the South African experience as a case study for examining the complexities of social justice policy in the context of the decolonizing efforts that undergird national policy in South Africa as it simultaneously negotiates neoliberal globalizing dynamics. The essay specifically analyzes the neoliberal concept of choice and how it figures within the discourse and practice of race and education within society. Moving beyond binaries, Subreenduth highlights the murky areas of social justice and articulates what they tell us about meta-analysis, narrative, resistance, complicities, infiltration, and the neoliberal il/logic of local-global histories. (As Provided).
AnmerkungenWiley-Blackwell. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8598; Fax: 781-388-8232; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: http://www.wiley.com/WileyCDA/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Theory" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: