Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBurwell, Kim
TitelApprenticeship in Music: A Contextual Study for Instrumental Teaching and Learning
QuelleIn: International Journal of Music Education, 31 (2013) 3, S.276-291 (16 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0255-7614
DOI10.1177/0255761411434501
SchlagwörterMusic; Music Education; Educational History; Apprenticeships; Experiential Learning; Imitation; Expertise; Communities of Practice; Musical Instruments; Music Teachers; Educational Research
Abstract"Master" and "apprentice" are terms more commonly coined than explained in the literature focused on instrumental teaching and learning. This theoretical paper explores apprenticeship as a way of understanding the practice of studio-based instruction, beginning with a brief historical overview, and going on to examine the assumptions lying behind references to the term in the research literature. It is argued that, while our understanding of apprenticeship may be richly textured and ambiguous, it is this complexity that makes it so useful in understanding a richly-textured and complex practice. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Music Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: