Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJin, Kuan-Yu; Wang, Wen-Chung
TitelGeneralized IRT Models for Extreme Response Style
QuelleIn: Educational and Psychological Measurement, 74 (2014) 1, S.116-138 (23 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1644
DOI10.1177/0013164413498876
SchlagwörterItem Response Theory; Research Methodology; Bayesian Statistics; Response Style (Tests); Likert Scales; Rating Scales; Maximum Likelihood Statistics; Computation; Computer Simulation; Equations (Mathematics); Conflict; Interpersonal Relationship; Student Surveys; Citizenship Education
AbstractExtreme response style (ERS) is a systematic tendency for a person to endorse extreme options (e.g., strongly disagree, strongly agree) on Likert-type or rating-scale items. In this study, we develop a new class of item response theory (IRT) models to account for ERS so that the target latent trait is free from the response style and the tendency of ERS is quantified. Parameters of these new models can be estimated with marginal maximum likelihood estimation methods or Bayesian methods. In this study, we use the freeware program WinBUGS, which implements Bayesian methods. In a series of simulations, we find that the parameters are recovered fairly well; ignoring ERS by fitting standard IRT models resulted in biased estimates, and fitting the new models to data without ERS did little harm. Two empirical examples are provided to illustrate the implications and applications of the new models. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational and Psychological Measurement" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: