Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBancroft, Senetta
TitelCapital, Kinship, & White Privilege. Social & Cultural Influences upon the Minority Doctoral Experience in the Sciences
QuelleIn: Multicultural Education, 20 (2013) 2, S.10-16 (7 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1068-3844
SchlagwörterEducational Experience; Doctoral Programs; Disproportionate Representation; Graduate Students; School Holding Power; Academic Persistence; Epistemology; Social Capital; White Students; Minority Group Students; Socioeconomic Status; Program Descriptions; Science Education; Racial Differences; Educational Environment; Interpersonal Relationship
AbstractIn this article, the author presents a three-part analysis of the Ronald E. McNair Post-Baccalaureate Achievement Program, her own doctoral experience in a chemistry program, and similar experiences of other underrepresented minority (URM) graduate students found in the literature as examples of the social and cultural structures URMs experience at the doctoral level--and the subsequent impact on degree completion. The purpose of this article is to understand the higher attrition rate of URMs in general, and more specifically in the discipline of science. Senetta Bancroft will utilize the epistemologies of Bourdieu's (1986/2008) concept of capital, McIntosh's (1988/2004) White privilege, and Fordham's (1988) fictive-kinship to deconstruct the social and cultural structures URMs encounter in doctoral programs. (ERIC).
AnmerkungenCaddo Gap Press. 3145 Geary Boulevard PMB 275, San Francisco, CA 94118. Tel: 415-666-3012; Fax: 415-666-3552; e-mail: caddogap@aol.com; Web site: http://www.caddogap.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Multicultural Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: