Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSnowling, Margaret J.
TitelEarly Identification and Interventions for Dyslexia: A Contemporary View
QuelleIn: Journal of Research in Special Educational Needs, 13 (2013) 1, S.7-14 (8 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1471-3802
DOI10.1111/j.1471-3802.2012.01262.x
SchlagwörterDyslexia; Identification; Definitions; Reading Comprehension; Early Intervention; Teacher Attitudes; Evaluation Methods; At Risk Students; Guides; Classification; Learning Disabilities; Foreign Countries; Validity; Screening Tests; Rating Scales; United Kingdom
AbstractThis paper reviews current proposals concerning the definition of dyslexia and contrasts it with reading comprehension impairment. We then discuss methods for early identification and review evidence that teacher assessments and ratings may be valid screening tools. Finally, we argue that interventions should be theoretically motivated and evidence based. We conclude that early identification of children at risk of dyslexia followed by the implementation of intervention is a realistic aim for practitioners and policy-makers. (Contains 1 figure.) (As Provided).
AnmerkungenWiley-Blackwell. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8598; Fax: 781-388-8232; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: http://www.wiley.com/WileyCDA/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Research in Special Educational Needs" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: