Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBurns, Kellie
TitelNormative "Sexual" Knowledge and Critique as a Mode of Resistance--A Response to Damien Riggs
QuelleIn: Contemporary Issues in Early Childhood, 14 (2013) 1, S.88-93 (6 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1463-9491
DOI10.2304/ciec.2013.14.1.88
SchlagwörterStellungnahme; Sexuality; Sex Education; Educational Practices; Children; Web Sites; Governance; Early Childhood Education
AbstractIn this response to Damien Riggs' analysis of sex education websites, the author draws on Foucault's understanding of knowledge, power and governmentality to understand how some forms of knowledge about sex and sexuality become normalised "official knowledge" that frame institutional policies and practices and shape everyday discourses. Foucault provides a framework for analysing sexuality as a modality of government that produces and manages what types of knowledge are, or are not, "knowable" about sex, gender and sexuality. The author then considers the implications for those who are marginalised or silenced in "official" knowledge cultures of this kind. Theory, she argues, provides tools for disrupting normative knowledge about childhood sexuality, which frames educational practices and everyday discourses. (Contains 1 note.) (As Provided).
AnmerkungenSymposium Journals. P.O. Box 204, Didcot, Oxford, OX11 9ZQ, UK. Tel: +44-1235-818-062; Fax: +44-1235-817-275; e-mail: subscriptions@symposium-journals.co.uk; Web site: http://www.wwwords.co.uk/ciec
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Contemporary Issues in Early Childhood" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: