Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHorvat, Saša; Rodić, Dušica; Jović, Nevena; Rončević, Tamara; Babić-Kekez, Snežana
TitelValidation of the strategy for determining the numerical rating of the cognitive complexity of exam items in the field of chemical kinetics.
Paralleltitel: Potrjevanje strategije za določanje številčne ocene kognitivne zahtevnosti izpitnih nalog s področja kemijske kinetike.
QuelleIn: CEPS Journal, 13 (2023) 4, S. 111-133Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2232-2647; 1855-9719
DOI10.25656/01:29038 10.26529/cepsj.1235
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-290381
SchlagwörterSchüler; Schülerleistung; Sekundarbereich; Chemie; Kinetik; Prüfung; Test; Item; Kognitive Komplexität; Bewertung; Empirische Untersuchung
AbstractThe main goal of this study was to validate the strategy for the assessment of the cognitive complexity of chemical kinetics exam items. The strategy included three steps: 1) assessment of the difficulty of concepts, 2) assessment of distractor value. and 3) assessment of concepts' interactivity. One of the tasks was to determine whether there were misconceptions by students that might have influenced their achievement. Eighty-seven students in the first year of secondary school participated in the study. A knowledge test was used as a research instrument to assess the performance, and a five-point Likert-type scale was used to evaluate the perceived mental effort. The strategy was validated using regression analysis from which significant correlation coefficients were obtained between selected variables: students' achievement and invested mental effort (dependent variables) and a numerical rating of cognitive complexity (independent variable). (DIPF/Orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "CEPS Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: