Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSilva-Peña, Ilich; Hizmeri, Julio; Hormazábal-Fajardo, Roxana; González-García, Gustavo; Rojas-Rodríguez, Bessie; Jara-Illanes, Enriqueta
TitelPracticum of early childhood teacher students in pandemic times: a narrative perspective.
Paralleltitel: Praksa bodočih učiteljev v zgodnjem otroštvu med pandemijo: pripovedna perspektiva.
QuelleIn: CEPS Journal, 13 (2023) 4, S. 15-35Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (Autorenversion); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2232-2647; 1855-9719
DOI10.25656/01:28909 10.26529/cepsj.1642
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-289095
SchlagwörterFrühpädagogik; Frühe Kindheit; Früherzieher; Student; Lehrer; Lehrerbildung; Praktikum; COVID-19; Pandemie; Kind; Anwesenheit; Raum; Narratives Interview; Empirische Untersuchung; Chile
AbstractThe Covid-19 pandemic affected teacher education; universities had to adapt quickly through emergency pedagogy. One problem that emerged was the relationship between schools and teacher students. The situation was more critical in early childhood teacher education than in others. The conditions forced them to adjust to the absence of children in the student teachers’ practicum. This article addresses the relational problem in a practicum in early childhood teacher education. Through a narrative inquiry with two early childhood education teacher students, we give an account of learning experiences in different educational spaces. During the analysis, two concepts emerged: ‘the classroom taste’ and ‘presence’ in teacher education. The research allows us to reflect on the essential focus of the practicum in early childhood teacher education from the perspective of these two concepts. (DIPF/Orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "CEPS Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: