Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKnight, Simon; Dickson-Deane, Camille; Heggart, Keith; Kitto, Kirsty; Kozanoglu, Dilek çetindamar; Maher, Damian; Narayan, Bhuva; Zarrabi, Forooq
TitelGenerative AI in the Australian education system: An open data set of stakeholder recommendations and emerging analysis from a public inquiry.
QuelleIn: Australasian journal of educational technology, 39 (2023) 5, S. 101-124Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1449-5554
DOI10.14742/ajet.8922
SchlagwörterBildung; Informationstechnologische Bildung; Inhaltsanalyse; Informations- und Kommunikationstechnologie; Künstliche Intelligenz; Medienethik; Australien; Bildung; Bildungspolitik; Inhaltsanalyse; Künstliche Intelligenz; Partizipation; Bildungspolitik; Partizipation; Open Science; Australien
AbstractIn mid-2023, the Australian Federal Government held an inquiry on potential uses, impacts and risks of Generative Artificial Intelligence (AI), calling for public submissions. This inquiry offers a lens onto the policy framing of GenAI in education and provides the object of investigation for this paper. We use the inquiry submissions, extracting structured claims from each. This extraction is provided as an open data set for further research, while this paper focuses on our analysis of the policy recommendations made. The paper provides an overview and synthesis of submission recommendations and their themes, by source type. It also supports reflection regarding synergies and gaps in recommendations, pointing to opportunity for collaboration and policy development. [Abstract: Authors' information].
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Australasian journal of educational technology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: