Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHussain, Muhammed Muazzam
TitelThe policy efforts to address racism and discrimination in higher education institutions: the case of Canada.
Paralleltitel: Politike prizadevanja za obravnavanje rasizma in diskriminacije v visokosolskih zavodih: primer Kanade.
QuelleIn: CEPS journal, 13 (2023) 2, S. 9-29Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2232-2647
DOI10.25656/01:26891 10.26529/cepsj.965
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-268912
SchlagwörterInterview; Chancengleichheit; Einstellung (Psy); Verhalten; Dokumentenanalyse; Bildungspolitik; Chancengleichheit; Diskriminierung; Interview; Kanada; Universität; Verhalten; Prävention; Bildungspolitik; Hochschulbildung; Antirassismus; Antirassismus; Diskriminierung; Hochschulbildung; Universität; Hochschulzugang; Prävention; Ethnische Minderheit; Kanada
AbstractThis paper reviews existing policies related to anti-racism and anti-discrimination at five major universities in Canada and assesses the equity initiatives undertaken by university authorities to promote greater access and inclusion of different ethnic minority groups. The study is based on secondary data sources. Therefore, policy papers, documents, study reports available in those universities, government policy and legislation, journals, and similar were consulted to construct the piece. Findings reveal that although the universities have some sort of anti-racism and anti-discrimination policies to combat racism and discrimination in their educational setting, they face challenges or limitations in adopting holistic and inclusive measures for the different ethnic and diverse minority groups studying there. The study argued for promoting discussions and responses to specific policies, programmes, and practices, including behaviours and attitudes in the institutional and professional contexts, for combating racism and discrimination. The findings may be helpful for academics, policymakers, and administrators to develop their understanding of institutional racism, identify challenges, and adopt policy measures to address it. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "CEPS journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: