Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSakarneh, Mohammad
TitelTeachers' attitudes towards the rights of students with special education needs during the Covid-19 pandemic.
Paralleltitel: Stalisca uciteljev do pravic ucencev s posebnimi potrebami med pandemijo covida-19.
QuelleIn: CEPS journal, 13 (2023) 2, S. 143-162Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2232-2647
DOI10.25656/01:26919 10.26529/cepsj.1155
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-269194
SchlagwörterFragebogenerhebung; Interview; Quantitative Forschung; Einstellung (Psy); Bildungspolitik; Grundschule; Interview; Jordanien; Kindergarten; Lehrer; Bildungssystem; Schüler; Bildungssystem; Bildungspolitik; Behinderung; E-Learning; Pandemie; Kindergarten; Schulschließung; Grundschule; Lehrer; Schüler; Lernumgebung; Inklusion; COVID-19; Pandemie; E-Learning; Behinderung; Sonderpädagogischer Förderbedarf; COVID-19; Jordanien
AbstractThis study aims to assess teachers' attitudes toward the rights of students with special needs during the Covid-19 pandemic. The study focuses on the attitudes of the special education teachers regarding their self-efficacy and beliefs about using e-learning with their students during the Covid-19 lockdowns. It was undertaken using a quantitative research approach by which teachers working with children with special needs in Amman were interviewed virtually. The findings indicate that the teachers have positive attitudes and perceptions regarding the rights of children with disabilities, although they report having low self-esteem. They report the need to find ways of integrating e-learning for special needs children during the lockdowns. The findings indicate that teachers in Jordan have relatively negative perceptions of using e-learning platforms for teaching children with disabilities. There is a need for policies to train and support teachers in these settings to equip them with the skills to work with students with special needs using e-learning tools. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "CEPS journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: