Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBaytelman, Andreani; Loizou, Theonitsa; Hadjiconstantinou, Salomi
TitelRelationships between epistemological beliefs and conceptual understanding of evolution by natural selection.
Paralleltitel: Razmerja med epistemoloskimi verjetji in pojmovnim razumevanjem evolucije z naravno selekcijo.
QuelleIn: CEPS journal, 13 (2023) 1, S. 63-93Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2232-2647
DOI10.25656/01:26452 10.26529/cepsj.1484
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-264525
SchlagwörterMultiple-Choice-Verfahren; Auslese; Biologieunterricht; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Schüler; Schuljahr 12; Erkenntnistheorie; Evolution; Zypern; Entdeckendes Lernen; Überzeugung; Multiple-Choice-Verfahren; Schuljahr 12; Schüler; Entdeckendes Lernen; Biologieunterricht; Evolution; Messverfahren; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Erkenntnistheorie; Überzeugung; Auslese; Zypern
AbstractThis study researches relationships between 12th-grade students' epistemological beliefs towards science and their conceptual understanding of evolution by natural selection. Forty-two 12th-grade students in a suburban high school in Cyprus, who participated in a biology course, completed measures of their: (a) epistemological beliefs towards science before the intervention of being taught evolution n (b) conceptual understanding of evolution by natural selection after evolution intervention, (c) epistemological beliefs towards science after evolution intervention. Based on previous research, we hypothesised there would be a significant relationship between students' epistemological beliefs and their conceptual understanding of evolution by natural selection after the evolution intervention. We also hypothesised that inquiry-based intervention on evolution by natural selection would foster students' epistemological beliefs. Our results indicate that participants' initial epistemological beliefs predict very modestly and statistically non-significant learning achievements on conceptual understanding of evolution by natural selection. However, our results show a significant improvement in participants' epistemological beliefs after engagement in an inquiry-based intervention on evolution by natural selection. The educational significance of this and its implications are discussed. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "CEPS journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: