Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFlaten Jarsve, Christopher; Tsagari, Dina
TitelDyslexia and English as a foreign language in Norwegian primary education: a mixed methods intervention study.
Paralleltitel: Disleksija in anglescina kot tuji jezik v norveskem osnovnosolskem izobrazevanju: intervencijska studija kombiniranega raziskovalnega pristopa.
QuelleIn: CEPS journal, 12 (2022) 4, S. 155-180Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2232-2647
DOI10.25656/01:26130 10.26529/cepsj.1459
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-261304
SchlagwörterBeobachtung; Evaluation; Interview; Mixed-Methods-Design; Einstellung (Psy); Digitale Medien; Medieneinsatz; Beobachtung; Englischunterricht; Fremdsprachenunterricht; Interview; Motivation; Norwegen; Schüler; Evaluation; Lernerfolg; Intervention; Sonderpädagoge; Wirkung; Leseförderung; Schuljahr 05; Schuljahr 06; Schüler; Lernerfolg; Motivation; Lernschwierigkeit; Lernmethode; Inklusion; Leseschwäche; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Leseförderung; Sonderpädagoge; Intervention; Wirkung; Norwegen
AbstractThe current study explored the effect of specific teaching accommodations for English language learners with dyslexia in a Norwegian primary school. Specifically, this single group intervention project investigated the impact of a range of multisensory techniques on spelling skills and motivation. Participants included a special education teacher and five dyslexic pupils from the fifth and sixth grades. Pre- and post-tests were administered to observe development in spelling, while data were also collected via a pupil evaluation questionnaire and a teacher interview after the intervention. The findings revealed that the intervention was quite successful. The group exhibited substantial differences in mean scores between the pre- and post-test. However, there were individual differences in scores and comorbid disorders appeared to impact the effectiveness of the intervention. Nonetheless, all of the pupils reported gains in their motivation and improvement in their attitude towards learning English, which was confirmed by their special education teacher. The paper concludes by offering specific didactic suggestions regarding accommodations for English language learners with dyslexia. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "CEPS journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: