Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAfitska, Oksana; Mohd Said, Nur Ehsan
TitelMeeting the needs of learners with specific learning difficulties in online and face-to-face language classrooms: teacher beliefs and practices.
Paralleltitel: Zadovoljevanje potreb ucencev s posebnimi ucnimi tezavami pri poucevanju jezika na daljavo in v zivo: prepricanja in prakse uciteljev.
QuelleIn: CEPS journal, 12 (2022) 4, S. 75-100Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2232-2647
DOI10.25656/01:26111 10.26529/cepsj.1453
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-261114
SchlagwörterInterview; Qualitative Forschung; Aufmerksamkeits-Defizit-Hyperaktivitäts-Störung; Europa; Fremdsprachenunterricht; Grundschule; Interview; Lehrer; Mittlerer Osten; Schüler; Südostasien; Computerunterstützter Unterricht; Hochschule; Sehbehinderung; Lernerfolg; College; Überzeugung; Grundschule; College; Sekundarbereich; Lehrer; Schüler; Lernerfolg; Lernschwierigkeit; Präsenzunterricht; Computerunterstützter Unterricht; Leseschwäche; Fremdsprachenunterricht; Überzeugung; Hochschule; Sehbehinderung; Sonderpädagogischer Förderbedarf; Einflussfaktor; Online; Europa; Mittlerer Osten; Südostasien
AbstractDrawing on communities of practice and social cognitive learning theories, this paper explores language teachers' beliefs, knowledge and practices concerning the provision of high-quality education to learners with specific learning difficulties in various educational settings around the world. The data sample for this paper comprises qualitative data (video-recorded interviews and teaching resources) collected from six teachers working across various educational settings (primary, secondary, college and university) across several geographical areas (Europe, Middle East, and Southeast Asia). Thematic analysis was adopted to analyse the data. The findings suggest that teachers continue to experience challenges in educating learners with specific learning difficulties regardless of the educational setting. Limited opportunities for receiving specialised training in this area have been identified by several teachers as one of the key factors affecting the quality of their practice. The change in the mode of instruction from face-to-face to online was not always reported as negatively affecting the quality of educational provision to learners with specific learning difficulties. Technology-assisted online lesson delivery was seen as being advantageous to learners with some types of learning difficulties. Findings from this paper can be useful to teacher-practitioners and teacher-educators who are interested in improving the quality of language education for learners with specific learning difficulties. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "CEPS journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: