Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMlinarevic, Vesnica; Tokic Zec, Ruzica; Cvjeticanin, Ana
TitelA model of transformational leadership in the organisational culture of preschool institution.
Paralleltitel: Model transformacijskega vodenja v organizacijski kulturi predsolske ustanove.
QuelleIn: CEPS journal, 12 (2022) 3, S. 103-126Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2232-2647
DOI10.25656/01:25502 10.26529/cepsj.1159
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-255028
SchlagwörterFührungsstil; Fragebogenerhebung; Quantitative Forschung; Einstellung (Psy); Persönlichkeitsmerkmal; Verhalten; Wahrnehmung; Kindergarten; Modell; Verhalten; Wahrnehmung; Führungskraft; Kroatien; Organisationskultur; Mitarbeiter; Führungsstil; Bildungseinrichtung; Transformation; Kindergarten; Transformation; Modell; Organisationskultur; Bildungseinrichtung; Private Trägerschaft; Führungskraft; Mitarbeiter; Kroatien
AbstractThe culture of an organisation refers to the common and dominant values and norms, as well as the beliefs and perceptions of its employees. Organisational culture influences employee behaviour and attitudes. The culture of the institution predetermines the tone of the environment, which can affect employee satisfaction. The basic premise of this paper is established in the connection between the characteristics of the leader and the transformational model of leadership in the organisational culture of the preschool institution. This research aims to determine whether the assessments and self-assessments of leaders and preschool teachers differ in the frequency of using the transformational leadership style and to determine the relationship between the transformational leadership style and the leader's personality traits. The research was conducted in a private Croatian preschool institution, which consists of 10 kindergartens. A total of 51 participants in 9 kindergartens participated in the research. The study used a quantitative research approach. The research results show that preschool teachers and leaders do not differ significantly in estimates of the frequency of application of the transformational leadership style and that there is a significant correlation between some characteristics of the leader and the transformational model of preschool leadership. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "CEPS journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: