Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSmith, Christian Michael; Hirschl, Noah
TitelCollege attendance among low-income youth: explaining differences across Wisconsin high schools.
Paralleltitel: Obiskovanje srednjih sol med mladimi z nizkimi dohodki: pojasnjevanje razlik med srednjimi solami v Wisconsinu.
QuelleIn: CEPS journal, 12 (2022) 3, S. 33-57Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2232-2647
DOI10.25656/01:25499 10.26529/cepsj.1047
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-254996
SchlagwörterBildungschance; Soziale Ungleichheit; Soziale Benachteiligung; Armut; Schüler; Soziale Ungleichheit; Statistik; USA; Wisconsin; Wohnort; College; Schulorganisation; Zugang; Schulorganisation; Übergang; College; High School; Schüler; Wohnort; Armut; Demografische Daten; Sozioökonomische Lage; Statistik; Einflussfaktor; Zugang; USA; Wisconsin
AbstractBolstering low-income students' postsecondary participation is important to remediate these students' disadvantages and to improve society's overall level of education. Recent research has demonstrated that secondary schools vary considerably in their tendencies to send students to postsecondary education, but existing research has not systematically identified the school characteristics that explain this variation. Identifying these characteristics can help improve low-income students' postsecondary outcomes. We identify relevant characteristics using population-level data from Wisconsin, a mid-size state in the United States. We first show that Wisconsin's income-based disparities in postsecondary participation are wide, even net of academic achievement. Next, we show that several geographic characteristics of schools help explain between-secondary school variation in low-income students' postsecondary outcomes. Finally, we test whether a dense set of school organisational features explain any remaining variation. We find that these features explain virtually no variation in secondary schools' tendencies to send low-income students to postsecondary education. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "CEPS journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: