Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTetzlaff, Leonard; Schmiedek, Florian; Brod, Garvin
TitelDeveloping personalized education.
A dynamic framework.
QuelleIn: Educational psychology review, 33 (2021) 3, S. 863-882Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3); PDF als Volltext kostenfreie Datei (4)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1573-336X
DOI10.1007/s10648-020-09570-w 10.25656/01:25237
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-252373
SchlagwörterDatenerhebung; Unterricht; Schulklasse; Datenerhebung; Individualisierung; Lernforschung; Lehr-Lern-Forschung; E-Learning; Schulklasse; Lernender; Lehr-Lern-Forschung; Lernforschung; Lernprozess; Lernumgebung; Lerndynamik; Adaptiver Unterricht; Individualisierung; Modellbildung; Unterrichtsgestaltung; Unterricht; Forschungsstand; E-Learning
AbstractPersonalized education - the systematic adaption of instruction to individual learners - has been a long-striven goal. We review research on personalized education that has been conducted in the laboratory, in the classroom, and in digital learning environments. Across all learning environments, we find that personalization is most successful when relevant learner characteristics are measured repeatedly during the learning process and when these data are used to adapt instruction in a systematic way. Building on these observations, we propose a novel, dynamic framework of personalization that conceptualizes learners as dynamic entities that change during and in interaction with the instructional process. As these dynamics manifest on different timescales, so do the opportunities for instructional adaptions - ranging from setting appropriate learning goals at the macroscale to reacting to affective-motivational fluctuations at the microscale. We argue that instructional design needs to take these dynamics into account in order to adapt to a specific learner at a specific point in time. Finally, we provide some examples of successful, dynamic adaptations and discuss future directions that arise from a dynamic conceptualization of personalization. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational psychology review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: